Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Чуєшкова О$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12
|
1. |
Чуєшкова О. В. Формування гендерної компетенції майбутніх інженерів-педагогів на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням) [Електронний ресурс] / О. В. Чуєшкова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2013. - № 38-39. - С. 372-377. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2013_38-39_60 Розглянуто мовний аспект проблеми формування гендерної компетенції майбутніх інженерів-педагогів. Наголошено на важливості й актуальності впровадження гендерного підходу в національну систему вищої освіти, особливо педагогічної, оскільки саме педагоги є ретрансляторами основних установок і стереотипів, наявних у гендерній культурі суспільства.Рассмотрен языковой аспект проблемы формирования гендерной компетенции будущих инженеров-педагогов. Сделан акцент на важности и актуальности внедрения гендерного подхода в систему высшего образования, особенно педагогического, поскольку именно педагоги являются ретрансляторами основных установок и стереотипов, имеющихся в гендерной культуре общества.In the article the language aspect of the problem of formation of gender competence of the future engineer-teachers was examined. The importance and actuality of gender implantation in higher education system, particularly for teachers, are emphasizedbecause teachers are repeaters of basic attitudes and stereotypes presented in the gender culture of society.
| 2. |
Чуєшкова О. В. Формування мовленнєвої культури інженерів-педагогів на заняттях з української мови (за професійним спрямуванням) [Електронний ресурс] / О. В. Чуєшкова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2015. - № 46. - С. 155-159. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2015_46_24 Акцентовано увагу на правильності як визначальній ознаці мовленнєвої культури, наведено приклади типових порушень мовних норм мовлення майбутніх інженерів-педагогів, запропоновано шляхи й методи усунення цих помилок. Підкреслено, що набуті студентами філологічні знання під час вивчення дисципліни "Українська мова (за професійним спрямуванням)" сприятимуть формуванню загальної мовленнєвої культури, високого рівня подальшої фахової самоосвіти як майбутньої професійної еліти, так і суспільства в цілому.Акцентировано внимание на правильности как определяющем признаке речевой культуры, приведены примеры типичных нарушений языковых норм в речи будущих инженеров-педагогов, предложены пути и методы устранения этих ошибок. Подчеркнуто, что приобретенные студентами филологические знания во время изучения дисциплины "Украинский язык (по профессиональному направлению)" будут содействовать формированию общей речевой культуры, высокого уровня дальнейшего профессионального самообразования как будущей профессиональной элиты, так и общества в целом.This paper emphasis on the accuracy of as a defining attribute of speech culture, the examples of typical violations of linguistic norms in broadcasting future teaching engineers are given, the ways and methods of eliminating these errors are suggested. It is underlined that that philological knowledge acquired by students during the study of the course “The Ukrainian language (for professional purposes)” contribute to formation of a general culture of speech, high-level further professional self-education of either future professional elite or society as a whole.
| 3. |
Чуєшкова О. Становлення терміносистеми гендерної лінгвістики [Електронний ресурс] / О. Чуєшкова // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Проблеми української термінології. - 2016. - № 842. - С. 161-164. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPUT_2016_842_35 Розглянуто терміносистему гендерної лінгвістики. Окреслено певні проблеми у формуванні термінології, зокрема труднощі у виявленні її складу, наявність значної кількості синонімів і варіантів, розбіжності щодо визначання та правопису окремих термінів. Наголошено на тому, що проаналізована терміносистема, перебуваючи на етапі становлення, потребує всебічного досліджування, унормування та стандартування.
| 4. |
Чуєшкова О. В. Фіксація гендерних стереотипів у лексикографічних працях [Електронний ресурс] / О. В. Чуєшкова // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія : Філологія. - 2016. - Вип. 74. - С. 235-240. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhIFL_2016_74_54
| 5. |
Чуєшкова О. В. Термінологічна компетентність як обов’язковий складник мовно-професійної культури майбутнього інженера-педагога (на матеріалі економічної термінології) [Електронний ресурс] / О. В. Чуєшкова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2010. - № 28-29. - С. 255-259. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2010_28-29_40 Розглянуто одну з головних проблем сучасної професійної освіти – формування термінологічної компетентності як обов’язкового складника мовленнєвої культури фахівців. Частково вирішити цю проблему покликаний курс української мови (за професійним спрямуванням), у контексті якого проаналізовано теоретичні та практичні питання, опрацювання і засвоєння яких підвищить рівень термінологічної культури майбутніх інженерів-педагогів. Запропоновано ввести до навчального плану термінологічний спецкурс, який сприятиме глибшому й грунтовнішому опануванню фахової термінології.Рассмотрена одна из центральных проблем современного профессионального образования – формирование терминологической компетентности как обязательной составляющей речевой культуры специалистов. Частично решить эту проблему призван курс украинского языка (по профессиональному направлению), в контексте которого проанализирован ряд теоретических и практических вопросов, обработка и усвоение которых повысит уровень терминологической культуры будущих инженеров-педагогов. Предложено ввести в учебный план терминологический спецкурс, который будет способствовать более глубокому и основательному овладению специальной терминологией.The article deals with considering one of the central problems of contemporary professional education – formation of a terminological competence as a compulsory component of speech culture of professionals. The course of the Ukrainian language (in professional field) is called upon to partially solve the problem; in the context of which a range of theoretical and practical issues were analyzed, processing and mastering of which will rise the level of the terminological culture of future teacher-engineers. It was suggested to introduce a specialized terminological course to a syllabus, which will favour the deeper and more profound mastering the specialized a professional terminology.
| 6. |
Чуєшкова О. Синонімія в терміносистемі гендерної лінгвістики [Електронний ресурс] / О. Чуєшкова // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Проблеми української термінології. - 2017. - № 869. - С. 105-108. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPUT_2017_869_21 Розглянуто явище синонімії в терміносистемі гендерної лінгвістики. Констатовано наявність абсолютних і відносних синонімів, наведено їх структурні моделі. Наголошено на тому, що на сучасному етапі розвитку терміносистеми синонімія відіграє позитивну роль, оскільки сприяє пошукові найоптимальніших номінацій, зокрема питомих відповідників запозичень, стимулюючи творення власної термінології. Проаналізовано термінологічну варіантність, яка, на відміну від синонімії, не належить до системоформувальних відношень.
| 7. |
Чуєшкова О. Термінологія гендерної лінгвістики як система [Електронний ресурс] / О. Чуєшкова // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Проблеми української термінології. - 2018. - № 890. - С. 81-84. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPUT_2018_890_17 Розглянуто гіперо-гіпонімії в терміносистемі гендерної лінгвістики. Наголошено на системності як одній з основних характеристик терміна, проаналізовано поняття термінології та терміносистеми. Зазначено, що гіпонімічна парадигма є однією з найважливіших категорій, що формують термінологічні структури. З-поміж розглянутих гіпонімічних груп виділено дво- та багаторівневі структури, наявність яких є однією з вагомих підстав для віднесення термінології гендерної лінгвістики до категорії систем.
| 8. |
Чуєшкова О. В. Термін гендер і його похідні як ядро терміносистеми гендерної лінгвістики [Електронний ресурс] / О. В. Чуєшкова // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія : Філологія. - 2018. - Вип. 2. - С. 237-239. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2018_2_64
| 9. |
Чуєшкова О. В. Реалізація стратегії статевої нейтралізації в інтернет-дискурсі [Електронний ресурс] / О. В. Чуєшкова // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія : Філологія. - 2019. - Вип. 40(1). - С. 123-126. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmgu_filol_2019_40(1)__31
| 10. |
Чуєшкова О. В. Стратегія фемінізації як основний чинник творення гендернотолерантної мови (на матеріалі інтернет-дискурсу) [Електронний ресурс] / О. В. Чуєшкова // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Філологія. Соціальні комунікації. - 2019. - Т. 30(69), № 2(1). - С. 47-52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/UZTNU_filol_2019_30(69)_2(1)__11
| 11. |
Чуєшкова О. В. Структурно-граматична будова термінів терміносистеми гендерної лінгвістики [Електронний ресурс] / О. В. Чуєшкова // Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія : Філологія. Журналістика. - 2022. - Т. 33(72), № 4(1). - С. 82-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/UZTNU_filol_2022_33(72)_4(1)__18
| 12. |
Чуєшкова О. В. Формування мовнокомунікативної компетентності в здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії на заняттях з українського наукового мовлення [Електронний ресурс] / О. В. Чуєшкова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. - 2022. - № 74. - С. 99-108. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2022_74_14
|
|
|